Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

Paternoster en omstreken

Op advies van Rita hebben wij 's ochtends koffie gedronken op het terras van het Prothea Hotel. Vanaf het terras had je een prachtig uitzicht over de hele baai. Aan de overkant van de baai kon je de contouren zien van een mijnbedrijf. Iets verderop zag je een grote vlam. Na deze koffiepauze vervolgenden wij de route rond de baai naar het dorpje Langebaan. Wij kwamen inderdaad langs een Platinum mijn. Dit bedrijf was van Arcelor Mittal. Iets verderop was een energiebedrijf waar gas werd afgefakkeld.

In Langebaan hebben wij een strandwandeling gemaakt. Dankzij het mooie weer was het vrij druk op het strand. Veel surfers, hier en daar een zeilboot en wat vissers. Het water in de baai was helder blauw en door de felle zon vrij warm. Daardoor waren er veel mensen aan het zwemmen. In het dorpje zelf zijn nog wat winkeltjes bekeken. Teruggekomen in Paternoster is Tietiesbaai bezocht. Dit is een recreatieterrein iets ten zuiden van Paternoster. Het is een natuurpark waarvoor een klein toegangsbedrag moet worden betaald. Ook dit gebied is wat natuurschoon betreft, zeer de moeite waard. Er zijn mooie foto's gemaakt die te zijner tijd wel op dit blog worden gezet.

Thuisgekomen zijn de zwemspullen gepakt en zijn wij naar het strand gegaan. Alleen Gerben heeft in zee gezwommen. De anderen vonden het water te koud. Daarna bij ons huis nog heerlijk in de zon een boek gelezen. I

n de ANWB-gids stond vermeld dat je in het Voorstrand restaurant van Paternoster een uitstekend visgerecht kon eten. Dit bleek inderdaad juist. Wij hebben genoten van een uitstekende visschotel. Dat moet ook als je in een echt visserdorp aan het logeren bent.

In Paternoster hebben wij slechts 2 dagen gereserveerd. Het eind van onze Afrikareis komt in zicht. Wij bezoeken alleen Hout Bay nog en dan zit onze reis er op. Morgen verder.