Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

De laatste nacht in Midrand (Guinea Lodge) en daarna op weg naar George en Wilderness

Na de consternatie van gisteravond met het zoeken naar Guinea Lodge, hebben wij toch een uitstekende nacht gehad in Midrand. Franz verzorgde dit keer voor ons het ontbijt omdat Rudi met een groep op reis was. Na het ontbijt zijn de auto's ingeladen en zijn wij naar de airport in Johannesburg gereden. Onze auto's moesten voor 10.00 uur worden ingeleverd. Om de wachttijd enigszins te bekorten zijn tal van winkels uitgebreid bekeken. De bagage is tijdig ingeleverd. Rond 13.00 uur hebben wij op het vliegveld ingecheckt. Ons vliegtuig zou om 13.45 uur naar George vertrekken.

De vlucht met Mango Air verliep voorspoedig. Om precies half 5 landde het vliegtuig in George. Onze koffers waren snel uitgeladen. Gerben constateerde meteen dat zijn koffer open was geweest, het slot was eraf. Kennelijk gecontroleerd door de douane bij het scannen, was zijn eerste gedachte. Er is op dat moment niet verder bij stilgestaan. Pas in de avond, toen ik in Wilderness aan mijn verslag wilde werken, is ontdekt dat zowel mijn laptop als filmcamera uit zijn koffer waren verdwenen. Dit betekende dat alle reisverslagen die er de laatste dagen waren gemaakt, ook waren verdwenen. Ook alle foto's die op deze laptop waren gezet. De dief heeft er waarschijnlijk niets aan omdat de laptop met een wachtwoord was beveiligd. De camcorder is een ander probleem. Alle gemaakte filmbeelden zijn jammergenoeg ook weg. Doodzonde. Morgen gaan Ernst en ik aangifte doen van deze diefstal bij de politie in George.

Jan Hardeman

Wat een prachtige reis hebben jullie gehad en een mooi reis verslag