Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

Op weg van Haenertsburg naar Letaba in het Krugerpark

Om 9.30 zijn wij vertrokken uit Haenertsburg. Wij volgden de R71 en reden via Tzaneen naar Phalaborwa. Langs deze route zagen wij veel fruitplantages waaronder bananenplantages, sinasappels en mango’s. Bij een fruitverkoper hebben wij langs de route vers fruit gekocht. Weer een zak sinasappels, wat grapefruits en bananen. Verser kan bijna niet.

In de stad Phalaborwa is in een wegrestaurant koffie gedronken. Rond 13.30 bereikten wij Phalaborwagate en melden ons bij de receptie van deze gate. Daar hebben wij ons ingeschreven voor de entree van het Krugerpark. Deze registratie is verplicht. Wij behoefden geen entreegeld meer te betalen omdat deze al in Nederland was betaald. Dit stondvia de computer keurig geregistreerd.

Van de entree naar het Krugerpark heb ik enkele foto’s gemaakt. Op het Krugerpark mag men niet harder rijden dan 50 km per uur. Van Phalaborwa naar Letaba was het nog 52 km rijden. Deze rit zou meer dan een uur in beslag nemen. De weg naar Letaba was een prima geasfalteerde weg (H9).

Langs de route was een uitkijkpost bij Sabie Hide. Vanuit deze uitkijkpost kon je over het meer uitkijken. De enige dieren die je zag waren wat watervogels en impala’s. Langzaam zijn wij daarna doorgereden naar Letaba in de hoop dat wij nog een overstekend luipaard zouden tegenkomen. Om 15.00 uur arriveerden wij op Letaba en meldden ons bij de receptie. Direct een gamedrive geboekt voor dezelfde avond en voor de volgende ochtend.

Wij kregen bungalow 81 en 82 toegewezen.Deze lagen naast elkaar. Na aankomst onze spullen uitgepakt en de kamer ingericht. Aan het eind van de middag wat inkopen gedaan in de parkwinkel.

Bij de gamedrive ’s avonds hebben wij een aantal wilde dieren gezien. Het hoogtepunt was een hyena die zich tegoed deed aan een jonge impala. Volgens onze gids zou deze impala gedood zijn door een luipaard. Ik heb daar een aantal fraaie foto’s van kunnen maken. Terwijl wij op 3 meter afstand stonden ging de hyena er op zijn gemaakt bij liggen.

Vanuit de auto hadden wij een fraai uitzicht op een gigantische onweerswolk met veel bliksemschichten. In de avond viel er toch nog wat regen.

Na de avondgamedrive gegeten in het restaurant op het park.

Daarna bijtijds gaan slapen omdat de volgende ochtend de wekker heel vroeg zou aflopen vanwege de ochtendgamedrive.