Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

Een van de hoogste bomen van Zuid-Afrika staat vlak bij Wilderness

De weersomstandigheden waren helaas verslechterd. De zon was verdwenen en het was een stuk kouder geworden. Wij besloten om een wandeling te gaan maken in de directe omgeving. Hilda had ons verteld dat er in de regio een bos was waar één van de hoogste bomen stond van Zuid-Afrika. Wij zijn op zoek gegaan naar deze boom en uiteraard is die gevonden. Het was inderdaad een zeer grote boom van 800 jaar oud met een hoogte van 33 meter en een stamomtrek van 12 meter. Uiteraard is daar een foto van gemaakt.

Na onze wandeling zijn wij met de auto door het Wilderness natuurpark gereden en zijn vanuit een vogelhut diverse watervogels gespot. Dit natuuurgebied hadden Cobie en ik 3 jaar geleden met Jan en Jannie ook al eens bezocht. De woning van Hilda en Jannie staat aan de rand van dit fraaie natuurpark. Vanuit de achtertuin kijk je zo het natuurgebied in. Dat wisten wij natuurlijk 3 jaar geleden nog niet.