Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

Bezoek aan Mosselbaai

Wederom een zonnige start van de dag. Zodanig, dat er opnieuw op het terras kon worden ontbeten. Vanwege het mooie weer, planden wij een autorit naar Mosselbaai. Deze plaats is 65 km verwijderd van Wilderness en bekend van Bartolomeus Diaz, de Portgeesche ontdekker van Mosselbaai. Hij zette daar als eerste Europeaan voet aan wal in 1488. In de haven van Mosselbaai is een museum ingericht waarin een replica staat opgesteld van het schip waarmee Bartolomeus Diaz van Portugal naar Mosselbaai is gevaren. De toenmalige reis duurde 6 maanden. Het nagebouwde schip is ook op eigen kracht naar Mosselbaai gevaren. Echter aanzienlijk sneller dan in 1488. De reistijd bedroeg 3 maanden. Het schip is exact nagebouwd volgens de oorspronkelijke tekeningen die bewaard zijn gebleven. Na dit museum uitgebreid te hebben bekeken is in een nabij gelegen strandpaviljoen koffie gedronken op het terras. Het paviljoen was een beetje vergane glorie en dateert uit de jaren ´20 van de vorige eeuw.

Rond een uur of 3 zijn wij weer teruggreden naar Wilderness. In George is nog gezocht naar een cardreader om foto´s van mijn camera te dowdloaden naar mijn tablet. Helaas zonder resultaat.

De dag werd afgesloten met een heerlijke vischotel in het Strandhotel van Wilderness.