Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

Bezoek aan Knysna

Een nieuwe dag in Wilderness. Vanwege het mooie weer konden wij heerlijk ontbijten op het terras van onze vakantiewoning die door Hilda en Janny aan ons ter beschikking was gesteld. De tuin bij "Die Wilde Nessie" (dit is de naam van de vakantiewoning), was een paradijs voor vogels. In het midden van de tuin stond een prachtig bloeiende boom waarvan ik inmiddels de naam van Hilda heb doorgekregen. De naam is Bottlebrush en afkomstig uit Australie. Alle takken hingen krom van de prachtige rode bloemen waarin naar onze idee heel veel insekten huisden. Vermoedelijk was dit de reden dat er zoveel vogels in deze boom naar voedsel zochten. Ernst heeft bijgehouden hoeveel soorten vogels hij heeft gespot. Hij heeft dat in een boekje geschreven dat in de woning lag.

Na het ontbijt zijn wij naar het dorpje Knysna vertrokken om de zogeheten "Heads" te bezichtigen. Wij zijn met de auto naar het hoogste uitkijkpunt gereden waardoor wij een prachtig uitzicht hadden op de "Heads". Voor degenen die niet weten wat de "Heads" zijn, zal ik proberen dit uit te leggen. De rotsachtige kust van de Indische Oceaan wordt hier onderbroken door een lagune die in open verbinding staat met zee. Het binnenmeer is dus onderhevig aan de getijden van eb en vloed. De baai loopt dus tweemaal per dag vol met helder zeewater. De "Heads" zijn de rotspartijen aan weerskanten van de baai waar het zeewater landinwaards stroomt. Na een aantal mooie foto´s te hebben gemaakt zijn wij weer ´afgedaald´ naar lagere regionen. Bij de vuurtoren beneden zijn ook wat foto´s gemaakt. Beneden in het restaurant is een kopje koffie gedronken.

In de baai liggen twee schiereilanden. Beide schiereilanden zijn door onsbezocht. Op Leisure Isle hebben Ernst en Corrie elf jaar geleden overnacht in een B en B. De woning hebben wij ook nog kunnen vinden.

Daarna zijn nog wat winkeltjes in het Waterfront bekeken en zijn wij weer teruggereden naar Wilderness. Omdat het behoorlijk warm weer was is nog een strandwandeling gemaakt op het prachtige zandstrand bij Wilderness. Daarbij genoten van de prachtige golven van de branding en het heldere zeewater.

Bij de Spar Supermarkt inn Wilderness zijn nog wat boodschappen gedaan voor het avondeten. Ook in de woning van Hilda en Janny was het selfcatering.