Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

Helaas eerder vertrokken uit Vaalwater

Vanochtend vroeg ontwaakt. Nog steeds geen elektriciteit. Balen…. De waterdruk was nu ook aanzienlijk minder. Douchen konden wij wel vergeten. Met koud water douchen liever niet. Een bediende kwam even later een grote thermoskan brengen met heet water voor koffie en thee en een aantal kleine waterflesjes. Onze receptioniste kwam vertellen dat de storingen zeker tot maandagochtend zouden voortduren. Zij verontschuldigde zich diversemalen voor het ongemak. Uiteraard kon zij het ook niet helpen dat deze situatie zich voordeed. Wij besloten om te vertrekken. Cobie heeft nog naar onze volgende bestemming gebeld om te informeren of er plaats was. Gelukkig was er voldoende plaats.

Om een uur of 10 zijn wij van Rock Lodge vetrokken richting Haenertsburg. Volgens de Tomtom een afstand van 270 km. Ernst en ik hebben onze navigatiesystemen op elkaar afgestemd zodat wij dezelfde route zouden rijden. Dit keer konden wij het toegangshek van Rock Lodge handmatig openen. Deels reden wij de weg weer terug door Vaalwater naar de N1. Binnen een half uur bereikten wij de N1. Langs de N1 heeft Gerben nog getankt en hebben wij koffie gedronken in een wegrestaurant. Meteen wat gegeten. Daarna rechtstreeks naar Haenertsburg gereden.

Wij bereikten onze bestemming redelijk vroeg in de middag. De receptioniste heette ons hartelijk welkom en begeleidde ons naar onze huisjes. Het waren 2 persoons huisjes in een aparte bouwstijl. Heel leuk en comfortabel ingericht. Hier was gelukkig wel elektriciteit. De koelkast werkte hier prima. Alle boodschappen zijn direct in de koelkast gelegd. Gelukkig was hier wel internet zodat wij vanaf dit adres onze familie kunnen informeren over onze reis. Dit was de eerste keer dat wij over een goede internetverbinding beschikten.

Op het terras van PENNEFEATHER hebben wij nog wat gegeten en gedronken. Na deze maaltijd nog het kleine dorpje verkend. Bij de afslag naar het dorp een grote zak sinaasappelen gekocht bij een handelaar. Een hele grote zak voor slechts 20 rand. Daarna heeft Gerben zijn reisverslag nog bijgewerkt. De bedoeling is om dit later op de avond op het internet te zetten. Reacties zijn niet persé nodig daar mijn mailbox anders volloopt.

Bij het volgende verslag zal ik fotos toevoegen. Het was al een heel gedoe om dit netjes op de site te krijgen. Volgende keer verder.