Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

Op weg naar het vissersdorp Paternoster

Wij zijn vroeg uit Tulbagh vertrokken om bijtijds in Paternoster te arriveren. Het was een rit over een kleine 180 km. Rond de klok van 2 uur bereikten wij Paternoster. Paternoster ligt aan de Atlantische Oceaan en heeft veel spierwitte huizen met grijze daken. Het is een vissersdorp waar veel Lobsters (kreeften) worden gevangen en verkocht. Bij binnenkomst van het dorp probeerden jongelui deze kreeften aan automobilisten te verkopen.

Wij zijn doorgereden naar de visafslag waar ook diverse standjes waren met afrikaanse handelswaar. In het Paternoster hotel is nog iets gegeten. Daarna hebben wij ons gemeld bij ons adres. Een hele grote woning met een bovenverdieping. Jammergenoeg geen internet.

Later in de middag een strandwandeling gemaakt en uitgerust bij ons huis. In een restaurant is nog even de eemail gecheckt en de nodige mails afgehandeld. Verder is er over deze dag weinig te melden. Morgen gaan wij de omgeving verkennen. Wij hebben van Rita een aantal dingen doorgekregen die wij in de omgeving moeten bekijken. Morgen meer.