Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

Walvissen spotten in Hermanus

Vandaag wilden wij met een boot naar de walvissen in de baai van Hermanus. Er waaide een zeer harde wind over de baai. Onze hoteleigenaar betwijfelde of de boten wel zouden uitvaren. Omdat de zon volop scheen zijn wij van ons hotel naar de oude haven van Hermanus gewandeld. Langs de gehele kust is een fraai wandelpad aangelegd. Ernst zag vlak voor de kust de eerste walvis stoom afblazen. Corrie heeft precies op het juiste moment enkele foto's genomen van een walvis die een hoge sprong maakte. De twee foto's zijn meteen aan ons reisblog toegevoegd. Een tweede kans krijg je waarschijnlijk niet meer.

De kuststrook bij Hermanus bestaat uit ruige rotsen. Door de harde wind spatten de golven uiteen tegen de rotsen waardoor wij ook daarvan een prachtige foto hebben genomen en op ons blog geplaatst.

De boottocht is vanwege de harde wind uitgesteld tot morgenochtend 9 uur. Hopelijk is de wind dan gaan liggen zodat wij de walvissen van zeer dichtbij kunnen fotograferen. Uiteraard plaatsen wij dan de foto's weer op ons blog.