Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

Forever Resort Loskopdam

Op maandagochtend 20 oktober zijn wij vroeg uit Blyderiver vertrokken naar Loskopdam.

Ook dit is een Forever Resort dat in een prachtig natuurgebied ligt. Op het park aangekomen, is direct een boottocht op het stuwmeer besproken voor de volgende ochtend om 11.00 uur. Ons onderkomen was een royale vakantiewoning met drie grote slaapkamers. Prima huisje. Nadat wij ons geinstalleerd hadden, is die middag op het nabijgelegen Forever Game Reserve met de eigen auto een gamedrive gemaakt. Bij de receptie werd ons verteld dat er ook een luipaard en een neushoorn op het park rondlopen. Beiden hadden wij in het Krugerpark nog niet gezien. Hopelijk hier een tweede kans om twee dieren van de big five te spotten. De route op het park leidde naar een picknickplaats waar je de auto mocht verlaten. Onderweg kwamen wij diverse dieren tegen. Ik noem wrattenzwijnen, giraffen, zebra's een aantal waterbokken en een enkele struisvogel. Helaas, geen neushoorn en luipaard. Wij kregen de indruk dat men bij de receptie ons verkeerde informatie had verstrekt om ons toch maar naar dit wildpark te lokken. Op zich was het een mooi wildpark. Wij hebben in totaal een tocht op dit park gemaakt van ruim 3 uur. Na terugkomst op het park is er nog gezwommen. Er zijn twee zwembaden. Een groot zwembad gevuld met koud water en een bassin met warm water. Te warm. Onze avondmaaltijd nuttigden wij in het restaurant van het park. Cobie en ik hebben de camping nog verkend waar wij in 2008 met onze familie hebben gestaan met onze campers. Nu stonden er meerdere caravans. Wij herkenden de camping wel. Er werd in 2008 slechts overnacht. Loskopdam is bij de Afrikaners een zeer geliefd vakantieoord. Morgen maken wij ons op voor de geplande boottocht op met meer van Loskopdam.

Jan en Jannie de Haas.

Gerben en Cobie was de Game Drive in Oudtshoorn te weten Buffelsdrift, dat is een prive reservaat.
leuke foto's van de breedlipneushoorns en de giraffen.

Nog een baaie goeie vakansie.