Zuid-Afrika-2014.reismee.nl

De voorbereiding op onze reis

De afgelopen periode is gebruikt om ons reisschema samen te stellen. Dat is aardig gelukt. Cobie heeft het noordelijk deel van onze reis gepland en de overnachtingsadressen geselecteerd. Ernst heeft het zuidelijke deel van onze reis samengesteld en daar de overnachtinsadressen via het internet geregeld. Alle adressen zijn nu geregeld. Op zich een hele leuke bezigheid om alle overnachtingen zelf te regelen. De praktijk wijst uit dat het soms even duurt voordat je antwoord krijgt. Een probleem dat zich aandiende was de betaling die sommige huiseigenaren vroegen. Het begrip IBAN blijkt bij de overnachtingsadressen die wij hadden uitgekozenonbekend. Men verzocht een aanbetaling over te maken op een bepaald bankrekening nummer. Dit was een moeizame excercitie. Uiteindelijk is overeengekomen om de verschuldige bedragen contant te betalen bij aankomst. Wel zo gemakkelijk. Je voorkomt de hoge bankprovisie bij het overmaken van relatief kleine bedragen.

Inmiddels ook de nodige inkopen gedaan om straks in Zuid-Afrika een onbezorgde reis te hebben. Ook zijn de auto's reeds gehuurd en betaald via de creditkaart. Het gaat helemaal goedkomen.